Sunday 29 May 2011

Elsker elsker..

For litt over et år siden klarte jeg å miste mitt kjære 50mm 1.4 i gulvet og autofokusen ble ødelagt. Jeg trenger autofokus fordi jeg har ikke tid til å fokusere manuelt, jeg har nok innstillinger å tenke på og ha klart. Så for non uker siden solgte vi det ødelagte objektivet ganske billig og kjøpte et nytt da vi var i England. Jeg hadde glemt hvor mye jeg elsker dette objektivet.... Og det er deilig å kunne gå det lille ekstra ned fra 1.8 til 1.4.

Jeg bruker den faktisk ganske mye helt åpen.
Legger ved tre bilder med litt exif data..

Photobucket

Tatt med 50mm f/1.4 @1.4 iso 400 1/400

Photobucket

Tatt med 50mm f/1.4 @1.4 iso 250 1/4000 sec




Photobucket

Tatt med 50mm f/1.4 @1.4 iso 250 1/5000 sec


Photobucket

Tatt med 50mm f/1.4 @ 1.4 iso 250 1/8000 sec



Jeg elsker objektivet mitt :)

5 comments:

  1. nydelig bilder, as always- anette snuppa <3 men- det objektivet.. er det sånn fast? at du bare klikker avgårde eller skrur du på det..zoomer heter det vel, hihi :)
    klem-s

    ReplyDelete
  2. Flotte!!

    Likete spesielt godt det hvor hun legger hodet på hans skulder...

    ReplyDelete
  3. What a Fabulous Lens, LOVE IT. My fav is the first one :) Colleen x

    ReplyDelete
  4. nydelige bilder! Likte spesielt det der bruden legger hodet på brystet til mannen. tok mine første bryllupsbilder her om dagen selv, og tittet mye på bildene dine som inpirasjon før jeg ble kastet ut i det:D

    ReplyDelete
  5. veldig flott bilde det nr 2 altså, min favoritt!- alle var flotte:)

    ReplyDelete