Wednesday 2 February 2011

Ut På Tur

Forrige helg hadde jeg besøk av min kjære søster Lene og tvillingsguttene hennes, Tobias og Mattias. Vi bestemte oss ganske tidlig at uansett vær så måtte vi ut på Lørdagen !
Det sier seg vel selv med fem barn under seks år under samme tak ! Så da jeg gikk ut tidlig på lørdagsmorgnen og det bare var fire minus grader ute så det ut til at det ville bli en fin dag for å ta med ungene ut !
Etter litt frokost fikk vi kledd på barna og satt dem i bilen.
Vi hadde med mange sklibrett ( ikke nok så det ble litt krangel) og noen muffins som tante Lene hadde kjøpt. Så vi aka og koste oss veldig :)

Takk Tante Lene og gutta for et koselig besøk !


Photobucket

Photobucket



Photobucket
Photobucket
Deilig med en liten kosepause i all akinga!
Photobucket
Lille Nadine da, som er DEN modellen for mamma
Photobucket
En liten gutt som var ganske fornøyd!
Photobucket

Det som er litt morsomt er at rett etter jeg tok dette bildet kjørte stakkars Nadine rett i en dump i bakken og gikk helt rundt og landet i snøen. Stakkars liten. Jeg fikk trøstet ho ganske fort og fikk henne til å skli en gang til så ikke fallet var det siste ho husket!

Photobucket

(Alle bildene er tatt med Nikon D700 og nikkor 24-70mm f/2.8 , for de sterkt interesserte , hehe)

7 comments:

  1. Nice pics! That 24-70 is nice and sharp :)

    ReplyDelete
  2. herlige bilder:) good feeling!

    ReplyDelete
  3. Fine bilder, tror ikke det handler om du har tatt bildene med 24-70 f2.8 eller 18-55 f3.5-osv, om du har brukt d700 eller d 70s, bildene i seg selv er veldig flotte og jeg tror det er mer din øye for motiv, detaljer som komponerer et flott bilde, ikke utstyret:) den diskusjonen har gått om og om igjen og folk er dessverre veldig utstyrsavhengige. når det er sagt, synes jeg du er veldig flink og har et godt trent øye for detaljer.

    ReplyDelete
  4. Hei anonymous.
    Sant det du sier, at det er ikke kameraet som tar bildet, men den som holder det og trykker på knappen. MEN! det er en god grunn til at proff fotografene ikke går rundt med canon 350d med 18-55 f3.5-5.6.. og det er at når man kan ta riktig god bilder (som min kone definitivt kan) så trenger man det lille (mye) ekstra. Det ligger ofte i et kamerahus som har ISO sensitivitet opp til 12.000, glass som har faste (lave - åpne) blenderåpninger, og som blir SKARP gjennom hele blenderåpningens rekke... et godt objektiv er like skarp i fokusområdet på f2.8 som det er på f22. Få er like skarp på alle punkter, mange objektiver er på sine skarpeste rundt f5-f8, det avhenger på objektivet selvfølgelig. Ikke ta det ille opp, men de som er veldig foto interesserte, og kan litt om glass, vet at slike bilder blir ikke like skarp med billig glass... Motivet og linjer, detaljer og komponering er selvfølgelig bestemt av den som har kameraet i hånda. Men skarphet, bildestøy, vignettering og kromatiske aberrasjoner er noe som er avgjort i kamerahus og glasset. det er det som gjør et godt bilde til et perfekt bilde...

    ReplyDelete
  5. Anonymous:

    Hei!
    Så koselig at du tok deg tiden til å kommentere:) Da blir jeg glad.
    Jeg er veldig enig det du sier. Hvis man vet hva man gjør burde man kunne ta bra bilder med uansett hva kamera man har i handa , om det er kamera på mobilen eller et profft kamera:) Jeg startet med ET enkelt kamera fra Olympus og noen av mine favoritter er fra da jeg hadde det :)

    Når det er sagt så vil et bedre kamera tillate deg til å gjøre "mer". Som at det er lettere å ta bilder der det ikke er så mye lys. Og noe av det Jon sier over.. MEn jeg er helt sikker på at det vet du :P og jeg er forøvrig enig at man må vite litt og kunne "se" og gjør man ikke det så hjelper det ikke å løpe ut å kjøpe det dyreste og flotteste kamera med det dyreste objektivet:P

    Jeg takker og bukker for alt du sa.. Veldig koselig :D

    -Anette

    ReplyDelete
  6. Flotte bilder,Anette:) Som alltid :)

    ReplyDelete
  7. Sykt fint lys på det første og siste!

    ReplyDelete